luni, 31 martie 2008

face it! by ansit tm
Acest serviciu se constituie ca follow up al participarii la trainingul de facilitatori “Face it!” al organizatiei B*come, Belgia.

Descriere: Livrarea gratuita de sesiuni de facilitare pentru organizatii nonguvernamentale de tineret. Se poate interveni in urmatoarele situatii:

- blocaje organizationale

- situatii de criza in care luarea unei decizii pare imposibila

- ineficienta in munca din cadrul organizatiei

- echipe de lucru disfunctionale

- conflict distructiv in cadrul organizatiei

- membrii noi care nu se pot acomoda sau integra in organizatie

- dificultati in gestionarea voluntarilor

Grup tinta: organizatiile de/pentru tineret din raza de actiune a centrului teritorial ANSIT Timisoara

Pasii urmariti de facilitator pentru a rezolva problema organizatiei dvs:

1. Analiza mediului organizational

2. Diagnoza organizationala si analiza nevoilor

3. Selectarea metodelor si proceselor de lucru in acord cu normele si cultura organizationala a beneficiarului

4. Dezvoltarea unui plan de desfasurare a sesiunii de facilitare

5. Livrarea sesiunii de facilitare, urmarind:

- atingerea obiectivului sesiunii de facilitare astfel incat nevoia benefiarului sa fie satisfacuta

- asigurarea participarii tuturor persoanelor din grupul de lucru, indiferent de stilul de gandire sau invatare

- asigurarea unui climat de incredere si siguranta care permite exprimarea opiniilor si incurajeaza perceptia pozitiva asupra sesiunii si asupra celorlalti participantii

- gestionatea unui potential conflict si valorificarea constructiva al acestuia in cadrul dinamicii de grup

6. Reflectie asupra comportamentului de grup si asupra rezultatelor

Spre deosebire de serviciul de training care pune accentul pe transferul de cunostinte si dobandirea de noi competente, facilitarea ajuta participanti sa se descopere si sa se orienteze catre ei insisi. De exemplu, daca scopul unei sesiuni de faciltare este sa transforme un grup intr-o echipa functionala, rolul facilitatorului este de a observa, de a da feedback si de a pune intrebarile care vor conduce la gasirea solutiilor chiar de catre participanti. Facilitatorul observa, de asemenea, tiparele interactiunii de grup si propune participantilor exploarea acestora.

Ce nu presupune serviciul de facilitare

Facilitarea nu inseamna oferirea de sfaturi/solutii intr-o maniera directiva, ci ghidarea grupului asistat sa exploreze problema, optiunile si modalitatile de depasire a dificultatilor. Astfel, grupul asistat dezvolta capacitatea de a gandi intr-un mod mai eficace, devine mai responsabil si isi asuma deciziile luate.

Facilitatorii nu se comporta ca experti sau surse de solutii, ci considera ca solutiile se afla deja la grup iar rolul lor este de a ajuta grupul sa le dezvaluie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu