marți, 17 iunie 2008

Intrebarile voastre despre UNIVERSITATEA DE VARA ANSIT


In primul rand vrem sa va multumim pentru interesul in activitatile desfasurate de noi. Statisticile legate de site arata ca ieri peste 240 de tineri au accesat anuntul nostru despre Universitatea de vara 2008. Cu toate acestea, ne pare rau ca aveti mici rezerve in a comunica direct pe blog. Am primit mai multe intrebari, insa toate pe mail :) . Ce ne-am fi dorit noi, si de altfel ratiunea acestei pagini, era ca cei care acceseaza sa vada intrebarile si parerea celorlalti tineri despre activitatile noastre. Cu speranta ca vom primi feedback de la voi, postez mai jos, cele mai frecvente intrebari venite pe mail.

Trebuie sa ma inscriu in ANSIT, sa fiu membru, pentru a putea participa la Universitatea de Vara?

Nu, ANSIT nu este un ong sau o structura asociativa de tineret. ANSIT este o agentie guvernamentala, o agentie care lucreaza pentru tineri, iar ANSIT Timisoara este o structura descentralizata, adica un punct de lucru al ANSIT Bucuresti. Asadar puteti fi beneficiar ANSIT fara sa fiti membru sau macar voluntar, desi acest ultim aspect l-am aprecia :) .

Pot sa ma inscriu la tabara de vara?

Universitatea de Vara nu este o tabara. Este un program national de educatie-nonformala. Probabil va intrebati care este diferenta :). Educatia non-formala difera prin metodele folosite, de educatia primita la scoala. De exemplu, daca la scoala invatati in principal de la profesorul care vine si va preda o lectie, la trainingurile ANSIT veti invata prin practica, jocuri, discutii si munca de grup. Trainingurile noastre nu sunt tabere deoarece scopul nu este de exclusiv recreativ (componenta de plaja poate fi inclusa, insa nu este principala :P )

De unde pot face rost de recomandare?

Desi este si acesta un mod de a pune problema, noi va incurajam sa solicitati recomandari doar de la organizatia sau institutia cu care ati lucrat. Ideea care insoteste aceste traininguri este ca, odata intorsi de la specializare, sa impartasiti colegilor din organizatie sau altor tineri experienta voastra. Nu vom putea trimite toti tinerii la mare sau la munte,in anii trecuti a existat o concurenta acerba pe unele module. Si tocmai in aceasta situatie ne bazam pe voi, cei care ati fost selectati. Sa va intoarceti si sa dati din informatia acumulata, tinerilor care nu au avut ocazia sa participe.

Pot aduce adeverinta de la facultate ca am absolvit 12 clase?

Nu. Este nevoie de o copie dupa diploma de bacalaureat, sau in lipsa acesteia de o adeverinta de la liceul unde ati studiat, care sa ateste ca ati sustinut cu succes examenul de bacalaureat.

De ce am nevoie de copia dupa diploma de bacalaureat?

Este necesara pentru acordarea diplomei acreditate de catre Ministerul Muncii. Nu este o solicitare intamplatoare de-a noastra, este impusa de standardele cu care lucreaza ministerul.

Cele doua optiuni de pe formular, trebuie sa fie obligatoriu ori pentru doua cursuri acreditate, ori pentru doua cursuri neacreditate?

Da, nu puteti opta pentru un curs acredidat si unul neacreditat.

Daca vreau a doua optiune de pe formular sa fie un training care se desfasoara inainte de prima optiune, se poate?

Nu, datorita faptului ca selectia participantilor se face cu 5 zile inainte de inceperea efectiva a trainingului. Se accepta aplicatii cu 7 zile inainte, se centralizeaza si se trimit la Bucuresti. Daca prima voastra optiune e in august, iar a doua in iulie, noi va luam in considerere in august, dar cu toata bunavointa ne este imposibil sa ne intoarcem inapoi in timp si sa mai facem ceva legat de trainingul din iulie. Concluzia: optiunile de pe formular trebuie sa fie, ca timp, una dupa cealalta.

Pot trimite formularul pe e-mail? Daca da, pe care e-mail?

Da, este posibil, daca formularul este scanat, evident dupa ce este completat, stampilat si semnat. Aplicatiile pot fi trimise pe ansittm@yahoo.com

Deocamdata acestea ar fi cele mai arzatoare intrebari, insa daca mai primim intrebari, promitem sa recidivam cu raspunsuri.

11 comentarii:

  1. Ce este inclus in aceste cursuri?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut! Vreau sa va spun ca am participat anul trecut la cursurile dvs si chiar daca nu am sperat la inceput, nu stiu cum dar am invatat f. multe in acele zile. As dori sa mai particip si in aces an dar se pare ca nu sunt eligibil... oricum eu va felicit.

    RăspundețiȘtergere
  3. Continutul trainingurilor difera in functie de tematica, insa va dau un exemplu pentru primul training acreditat, cel de comunicare (incepe in 1 iulie, pe litoral)

    Se va discuta despre: conceptul de comunicare; etapele procesului de comunicare; barierele comunicării: interne şi externe; tipurile de «ascultări» ale leaderului; elemente ale unei comunicări eficiente; relaţia comunicare – relaţii publice; funcţiile relaţiilor publice; activităţi de relaţii publice; instrumente de relaţii publice; metode şi canale de comunicare internă şi externă; gestionarea crizelor prin comunicare şi relaţii publice;

    Daca te-ai hotarat pentru un training anume, iti pot da structura, daca inca nu esti hotarat,poti consulta brosura si vei gasi acolo decrierile pentru fiecare curs in parte. Brosura o poti descarca la http://www.ansitromania.ro/?page=noutati_presa&ArticolID=57

    Cursul este gratuit, masa, cazarea si contravaloarea trainingului, trebuie sa iti asiguri doar transportul pana acolo.

    RăspundețiȘtergere
  4. Just a quick question... Am auzit ca daca suntem membrii ai unei organizatii de partid , la orice partid avem prioritate,este adevarat?

    RăspundețiȘtergere
  5. Categoric nu are nimeni prioritate daca este intr-un partid politic. Recomandarea din partea unui partid politic nu este acceptata in formular. Este nevoie de recomandare din partea unui ong/institutie de invatatmant (liceu sau facultate) si autoritate locala (primarie, CJ. Astfel informatia era falsa :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua. De ce cursul A5 este acreditat iar cursul B5 este neacreditat? Continutul pare sa fie acelasi. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. De ce nu exista un curs de Management financiar si la Paraul Rece? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  8. REF THEKLA: Exista in cazul mai multor traininguri, acelasi continut insa varianta neacredidata pentru a acorda sansa de a invata si persoanelor care nu implinit inca varsta de 18 ani sau nu dat inca examenul de bacaluareat. Va reamintesc ca in cazul cursului acreditat este nevoie de copie dupa diploma de bacalaureat si copie dupa buletinul de identitate.

    REF ANONIM: s-a luat in considerare si gradul de interes al tinerilor pentru o anumita tematica, iar in cazul managementului financiar, persoanele dornice sa aplice sunt de obicei mai putine.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce se intampla cu proiectele ANSIT, acum cand a devenit parte a Miniterului Tineretului si Sportului ? :|

    RăspundețiȘtergere
  10. Deocamdata suntem in stand by pana se finalizeaza restructurarea; in momentul in care se stabilesc activitatile si proiectele pentru fostele centre ansit, va dam de stire, fie pe blog, pe mail sau in presa.Si noi asteptam la fel de nerabdatori ca si voi :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc frumos pentru raspuns! :) Sper sa se continue la fel de bine ceea ce s-a facut pana acum!

    RăspundețiȘtergere