sâmbătă, 5 aprilie 2008

autoevaluare

Introspectia si evaluarea periodica a propriilor activitati profesionale contribuie in mod semnificativ la cresterea calitatii serviciilor oferite de dumneavoastra, in calitate de voluntar, liber profesionist sau lider in cadrul unui ong. In acest sens va propunem cateva directii orientative si cuvinte cheie care va pot fi de folos in structurarea autoevaluarii profesionale.

Notati in dreptul fiecarui punct (1, 2, 3 etc), litera corespunzatoare din grila de mai jos. De exemplu:

1. colectarea si analiza nevoilor participantilor - notez "b" (adica acest aspect constituie un punct slab al meu)

a = nu am experienta deloc

b = constituie un punct slab al meu

c = ma simt destul de stapan pe acest aspect

d = ma descurc foarte bine

Designul sesiunii de lucru

1. colectarea si analiza nevoilor participantilor

2. stabilirea scopului si obiectivelor sesiunii (de training sau facilitare)

3. definirea diferitelor elemente de interes pentru tema aflata in discutie

4. alegerea metodologiei compatibile cu obiectivele stabilite si cu profilul participantilor

5. alegerea metodelor potrivite pentru activitatile corespunzatoare sesiunii

6. cunoasterea unei palete largi de potentiale metode

Munca in echipa

1. asumarea unui rol activ si responsabil

2. acceptarea si respectarea unor perceptii diferite

3. acceptarea unei persoane care nu este de acord cu viziunea dumneavoastra

4. crearea unui climat potrivit pentru activitatile de lucru

Sprijinul acordat grupului si participantilor individual

1. intelegerea dinamicii de grup

2.prezentarea cu succes si conducerea activitatilor incluse in sesiune

3. facilitarea discutiilor de grup

4. stimularea participarii in cadrul grupului

5. abilitatea de a asculta

6. capacitatea de a identifica nevoi individuale in cadrul grupului

7. motivarea grupului in ansamblu, dar si a participantilor individual

8. punerea la dispozitia participantilor a diferite metode si instruente pentru invatarea individuala

Evaluarea sesiunii

1. decizia cu privire la ce trebuie evaluat

2. planificarea etapelor de evaluare

3. folosirea metodelor adecvate de evaluare

4. capacitatea de a interpreta rezultatele evaluarii

5. preluarea feedbackului aferent evaluarii

Aceasta grila este preluata si adaptata din cadrul trainingului de facilitatori "Face it!", organizatia B*come, Belgia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu